Résumé:
Research Summary
Study Title Study the effect of the training method to learn some basic skills in the sport of gymnastics Ground (06-09) years of primary phase.
Objectives of the study
- Study to know the effect of the training method to learn some basic skills in the sport of gymnastics Ground
- Study to know whether there are individual differences between the experimental and control sample to learn some basic skills in the sport of gymnastics Ground
- Our study made reference assistant for researchers in the field of teaching and education in Physical Education and Sport
Problem of the study
- What is the impact of the training method to learn some basic skills in the sport of gymnastics ground?
- To what extent students acquire some basic skills in the sport of gymnastics ground?
Hypotheses of the study
- The training method has an effect on learning some basic skills in the sport of gymnastics Ground
- Use of the training method leads to Thsien some basic skills in the sport of gymnastics Ground
Procedures for the field study
- Sample: We selected a random sample (primary pupils phase).
Time domain: we conducted our study in mid-February to late April.
Methodology: experimental approach was used
Instruments used: statistical means tests, gymnastic mat, whistle, exploratory study
The results obtained: the training method is the best method in the development phase and give students some elementary basic skills in the sport of gymnastics ground
Conclusions and suggestions
- Underline special annual program teaches basic skills in the sport of gymnastics floor.
- Use the method that gives the effectiveness of the training and a positive result on the skill level of the students.
- Interesting age group, which is a preliminary stage to the advanced stages (stage average - the secondary stage)
- Should be taught the basic skills during this period, because the child at this stage have the capability and understanding of the rapid
- Strengthening primary schools pedagogical means
يعتبر التدريس موقفا يتميز بالتفاعل بين طرفين لكل منهما أدوار يمارسها من أجل تحقيق أهداف معينة و تعد
أساليب التدريس احدى الركائز الأساسية لعملية التدريس الفعال في التربية البدنية و الرياضية حيث أن التدريس الفعال لا
يعتبر مجرد وظيفة يقوم بها كل من سولت له نفسه لاختيارها بل هو عملية تصميم مشروع متعدد الجوانب له حدود
ومرتكزات معلومة ترتبط مباشرة مع خصوصيات تلك الفئة التي تقوم بتد ريسها ولهذا فان فهم هذه الخصوصيات والعوامل
الم ؤثرة في عملية التدريس تعتبر من بين القواعد الأساسية التي يجب على العاملين في ميدان التدريس معرفتها وتفهم مختلف
الفقرات التي تتخذ من أجلها القرارات لبناء أساليب التدريس ونظرا لأهمية هذا الموضوع وما له من علاقة وتطوير عملية
التدريس والرجوع إليه والتفصيل فيه يعد ضرورة من ضروريات البحث حيث نعطي للمطالع عموما ومدرس التربية البدنية
والرياضية خصوصا القاعدة في بناء أساليب التدريس والمعرفة في اختيارها والتدريج في تطبيقها .