Résumé:
ملخص الدراسة
تهدف هذه الدراسة إلى التعرف عمى إستراتيجية الاتصال في المؤسسة العمومية -
المديرية الجهوية لمتمفزيون بوهران أنموذجا–، وكذلك معرفة إن كانت العلاقات بين
العاممين تساهم في تحقيق أدائهم المهني، وأخذنا عينة من الموظفين داخل المؤسسة
وذلك من خلال تحديدنا لبعض أبعاد إستراتيجية الاتصال داخل المؤسسة باعتبارها
أحد العوامل الهامة والمساعدة في عممية تحديد الطرق والوسائل المساهمة في تطبيق
وأداء الإستراتيجية العامة لممنظمة من خلال كيفية تعامل العمال مع هذه
الإستراتيجية الاتصالية، والعلاقة بينهم وأثرها داخل المؤسسة العمومية.
الكممات المفتاحية:
الإستراتيجية الاتصالية - المؤسسة العمومية – المؤسسة الإعلامية.Study summary :
The purpose of this study is to identify the communication
strategy in the public television institution in Oran (example), as
well as to know if the relationships between employees
contribute to their professional performance. We took a sample
of employees of the institution by identifying certain aspects of
the communication strategy within the institution the process of
determining ways to contribute ti the implementation and
performance of the overall strategy of the organization through
the way in which the workers manage this communication
strategy, and the relationship between them and their impact
within the public institution.
Key words : Communication Strategy, Public Enstitution,
Media Foundation.