Résumé:
اوجب على المؤسسات ان تخضع لحتمية الاهتمام بالاتصال التنظيمي وبالتالي التحول على مؤسسات متعلمة كوسيلة للبقاء في بيئة متغيرة من اجل زيادة قدرتها التنافسية ويحسن من صورتها ادى العملاء والاعتماد على استراتيجيات التعلم كوسيلة انجح للتكيف مع المستجدات ومواجهة كل الصعوبات التي توجهها لضمان الاستمرارية والنمو وكان الهدف من هذه الدراسة دراسة الاتصال التنظيمي ودوره في تحسين اداء الموارد البشرية بالمؤسسة الاعلامية وفي الاخير يمكن القول انه يوجد اثر ايجابي ذو دلالة احصائية للاتصال التنظيمي في دوره في تحسين فعالية اداء الموارد البشرية
The institutions must be subject to the imperative of attention to organizational communication and therefore the transformation of the learning institutions as a means of survival in a changing environment in order to increase their competitiveness and improve their image The customers and rely on learning strategies as a successful way to adapt to the developments and face all the difficulties that guide them to ensure continuity and the growth .
The aim of this study was to study organizational communication and its role in improving the performance of human resources in the media establishment .
In improving the efficiency of human resources performance