Dépôt DSpace/Manakin

دور التربية الحس حركية في اثراء الرصيد اللغوي لدى الاطفال الذين يعانون من تاخر لغوي

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author سعاد, عياشي
dc.date.accessioned 2021-10-03T09:22:09Z
dc.date.available 2021-10-03T09:22:09Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/18874
dc.description.abstract - Summary : This study aimed to know the role of sensorimotor education in enriching the linguistic dictionery of children with language delays. We used developemental method and tools as observation and interview, and the application of a set of tests such as the man drawing test and the Schaffrey-Miller test, as well as a set of sensorimotor activities and exercises, and the results were as follows: Sensorimotor education plays a role in enriching the linguistic dictionary of children with language delays. Keywords: sensorimotor education, language balance, language delay. en_US
dc.publisher كلية العلوم الاجتماعية جامعة عبد الحميد ابن باديس en_US
dc.subject التاخر اللغوي-الحس الحركي-التربية en_US
dc.title دور التربية الحس حركية في اثراء الرصيد اللغوي لدى الاطفال الذين يعانون من تاخر لغوي en_US
dc.title.alternative دور التربية-التاخر اللغوي-الرصيد اللغوي-الحس الحركية en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte