Résumé:
ملــــخص:
تهدف هذه الدراسة إلى التعرف على إسهام العلاقات العامة في تطویر الخدمات الفندقیة
بفندق AZ MONTANAبمستغانم، حیث تحظى العلاقات العامة بأهمیة بالغة داخل
المنظمة، ونجاح هذه الأخیرة مرهون بتقدیم مستوى أفضل من الخدمات والعمل دائما على
تحسینها وتطویرها لتحقیق رضا الزبون .ویعتبر تطویر المنتج السیاحي من أحد أهم القرارات
التي یجب على المنظمة الفندقیة أخدها بعین الاعتبار لإشباع حاجات ورغبات السیاح
وتجنب لأي مخاطرة.
-الكلمات الدالة: العلاقات العامة، ، الخدمة، الخدمة الفندقية، تطوير الخدمة،تطوير
الخدمات الفندقية والسياحية.
The aim of this study is to understand the role of the public relations d
epartment in developing hotel services at the AZ Montana Hotel in M
ostaganem. Public relations is of great importance within the organizat
ion, and its success depends on providing a better level of services and
always improving and developing them to achieve customer satisfacti
on. Developing a tourism product is one of the most important decisio
ns a hotel organization must take with consideration to satisfy the nee
ds and desires of tourists and avoid any risks.
Signification words: The public relation, Service, hotel
services, The development of the Tourism and hotel services