Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
مهديد, أمنة |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-10T07:39:09Z |
|
dc.date.available |
2023-10-10T07:39:09Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24498 |
|
dc.description.abstract |
الملخص:
التدريس هو عملية نقل المعلومات، المهارات، والمعارف من المعلم إلى المتعلم، وتتنوع طرقه بين التقليدية والحديثة، كما يؤثر اختيار المعلم لطرق التدريس في القسم على التفاعل الصفي الذي يعتبر أحد العناصر الأساسية في العملية التعليمية الفعالة، حيث يعزز التواصل والتفاعل اللفظي وغير اللفظي العلاقة بين كل من المعلم والتلميذ، فكلما كانت العلاقة إيجابية مبنية على الثقة والاحترام المتبادل أصبح التلميذ أكثر نشاطا ويتحفز على المشاركة النشطة مع معلمه وزملائه.
الـكـلـمات الـمـفـتـاحـيـة: التدريس، طرق التدريس التقليدية، الطرق الحديثة للتدريس، التفاعل الصفي، المعلم، المتعلم، العلاقة التربوية.
The summary:
Teaching is the process of transferring information, skills and knowledge from the teacher to the learner, and its methods vary between traditional and modern, and the teacher's choice of teaching methods in the department affects the classroom interaction, which is one of the essential elements in the effective educational process, where communication and verbal and non-verbal interaction enhance the relationship between both the teacher and the pupil, the more positive the relationship is based on trust and mutual respect, the more active the pupil becomes and motivates active participation with his teacher and colleagues.
Key words: teaching, traditional teaching methods, modern methods of teaching, classroom interaction, teacher, learner, pedagogical relationship. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
مكتبة كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
التدريس، طرق التدريس التقليدية، الطرق الحديثة للتدريس، التفاعل الصفي، المعلم، المتعلم، العلاقة التربوية |
en_US |
dc.title |
التفاعل الصفي والاكتساب اللغوي عند المتمدرسين |
en_US |
dc.title.alternative |
المرحلة الابتدائية أنموذجا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée