Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بريهمات, سعيدة |
|
dc.contributor.author |
بلغازي, يسرى |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-12T10:25:05Z |
|
dc.date.available |
2023-10-12T10:25:05Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24585 |
|
dc.description.abstract |
إن المقاربة النصية التي تشتغل بالنصوص التعليمية المدرسية من بين أهم نقاط انشغال فيها هي ظاهرة الاتساق والانسجام إلا أن هذه الدراسة تهدف إلى الوقوف على دور ترابط النصوص الأدبية في كتاب اللغة العربية للسنة الثالثة ثانوي آداب وفلسفة.
من خلال تسليط الضوء على أهمية آليات الاتساق والانسجام فيها لما في ذلك من دور كبير في اكتساب اللغة متماسكة.
واعتمدنا في الدراسة على المنهج الوصفي والتحليلي وذلك من خلال وصف وتحليل النصوص الأدبية (متناولة) حيث قسمت الدراسة إلى جانبين مفاهيمي ونظري وجانب تطبيقي.
وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها: أن النص الأدبي لا يخلو من آليات الاتساق والانسجام رغم اختلاف في توظيفها
The textual approach that works with school educational texts is one of the most important points of concern in it is the phenomenon of consistency and harmony, but this study aims to identify the role of the coherence of literary texts in the Arabic language book for the third year of secondary arts and philosophy.
By highlighting the importance of consistency and harmony mechanisms because of the great role that this plays in the acquisition of coherent language.
In the study, we relied on the descriptive and analytical approach through the description and analysis of literary texts (addressed), where the study was divided into a conceptual, theoretical and applied aspect.
The study reached a set of results, the most important of which are: that the literary text is not without mechanisms of consistency and harmony despite the difference in its employment. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
مكتبة كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
المقاربة النصية، الكتاب المدرسي، التعليم الثانوي، النص الأدبي، الاتساق والانسجام. |
en_US |
dc.subject |
Textual approach, textbook, secondary education, literary text, consistency and harmony |
en_US |
dc.title |
دور الإتساق والانسجام في تحليل النصوص الأدبية |
en_US |
dc.title.alternative |
السنة الثالثة ثانوي أنموذجا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée