Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بلخيرة, شيماء |
|
dc.contributor.author |
مهنطل, مروة |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-15T08:24:45Z |
|
dc.date.available |
2023-10-15T08:24:45Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24605 |
|
dc.description.abstract |
مما لاشك فيه أن لظاهرة التعدد اللغوي في الجزائر تأثير بالغ في العملية التعليمية خاصة في المستوى الابتدائي، مما يؤثر ذلك على تكوين التلميذ يمس وتحصيله العلمي وكذا افتقاره للر "صيد المعرفي الكافي لذلك، وخاصة أنه جميع المستويات الصوتية والصرفية والنحوية والدلالية والمعجمية، ويكون في اللغة الواحدة، كما يكون بين لغتين، والخطورة تكمن في المعالجة الفورية والآنية للعمليات اللغوية والتراكيب وتنوعها تنوعا كبيرا، وغرابة المفردات التي تحملها كل لغة من اللغات الأجنبية، وما يقتبسه من العامية، والتي لا يستطيع التلميذ استيعابها في المستوى الابتدائي خاصة السنة الثالثة، ويمكن تسميتها بمعادلة التضخم اللغوي: اللغة العربية +اللغة الفرنسية+اللغة الإنجليزية+ العامية، فهل حمولتها يتحملها ذهن طفل عمره مابين 7و8 سنوات؟
There is no doubt That the phenomenon of multilingualism in Algeria has a great impact on the educational process, especially at the primary level, which affects the formation of the student and his educational attainment, as well as his lack of sufficient knowledge for that, especially as it affects all phonetic, morphological, grammatical, semantic and lexical levels, And it is in one language, as it is between two languages, and the danger lies in the immediate treatment of linguistic operations and structures and their great diversity, and the strangeness of the vocabulary that every foreign language carries, and what it quotes from the colloquial, which the student cannot absorb at the primary level, especially the third year, and it is possible Calling it the linguistic inflation equation: Arabic + French + English + colloquial, can its load be borne by the mind of a child between the ages of 7 and 8 years |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
مكتبة كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
التعدد اللغوي، السنة الثالثة ابتدائي، الطفل، العملية التعليمية |
en_US |
dc.subject |
multilingualism, the third year of primary school, the child, the educational |
en_US |
dc.title |
التداخل اللغوي وأثره على التحصيل الدراسي للتلميذ |
en_US |
dc.title.alternative |
السنة ثالثة إبتدائي |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée