Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
مومن, نسرين |
|
dc.contributor.author |
بن غرابي, عقبة |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-15T09:18:30Z |
|
dc.date.available |
2023-10-15T09:18:30Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24629 |
|
dc.description.abstract |
تعد القراءة من أهم وسائل اكتساب المعلومات واتساع الخبرات وزيادة الثروة اللغوية، فكلما زادت قراءة الفرد وتنوعت وزادت الحصيلة اللغوية ونمت قدرته التعبيرية فهي واحدة من أهم المهارات التي يجب أن يكتسبها التلميذ في مرحلته الابتدائية لأن اكتسابه المهارات الأساسية للقراءة يمهد له السبيل لكي يستوعب كل ما يقرأه ويفهمه فهمًا سليمًا ويكون له الأثر الإيجابي في بناء شخصيته.
لذلك تهدف هذه الدراسة إلى تبيان أمثل الطرق التي تدرس بها من أجل تسهيل اكتساب هذه المهارة في تكوين ملكة المتعلمين في المرحلة الابتدائية .
Reading is one of the most important means of acquiring information, increasing linguistic wealth.the more an individual reads , the greater lis linguistics output and the grouth of his expressive abihity,it is one of the most important skills that the student must acquire in his primary stage, because acquiring the basic skills of reading paves the way for him to absorb everything he reads and inderstand it properly, and it has a positive impact on building and refining his personality
Therefore, this study aims to show the best ways in which it is taught in order to facilitate the acquisition of this skill in forming the faculty of learners in the primary stage. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
مكتبة كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
القراءة – المهارة – التعليمية – التدريس |
en_US |
dc.subject |
Reading - skill - educational - teaching. |
en_US |
dc.title |
مهارات اكتساب نشاط القراءة لدى تلاميذ السنة الثانية ابتدائي |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée