Dépôt DSpace/Manakin

طرائق تدريس بالمناهج الحديثة

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بلمكي, نور الهدى
dc.date.accessioned 2023-10-15T11:00:11Z
dc.date.available 2023-10-15T11:00:11Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24647
dc.description.abstract تهدف الذّراسة إلى الكشف عن دور و اتجاهات الطلبة نحو طرائق التدريس الحديثة في الطور الثانوي ، أصبح فموضوعالتدريسأحدالمواضيعالتربوية،التيتتطلّبتحديثابهدفملائمللعصرالتقنيلمواكبةثورةالمعلومات،إذلمتعدالطرقالتقليديةوحدهاكافيةلنقلأفكارالعصروتقنياتهمنأذهانالمخترعينوالعلماء،لذاأصبحمنالضرويإبداعطرقأكثرتقدّماتناسبالمتعلم،يجب اختيار الطريقة المناسبةللحصول على تحصيل دراسي جيد يؤدي الى زيادة ثقة الطالب بنفسه عند القلق و التوتر و يقوي صحته النفسية على المعلمين ان يحاولوا التغلب على العقبات والصعوبات التي تواجههم في تطبيق الطرق الحديثة . The studyaims to reveal the role and attitudes of studentstowards modern teachingmethods in the secondary stage. The topic of teaching has become one of the educational topics, whichrequiresupdatingwith an aimappropriate to the technicalera to keep pace with the information revolution. Traditionalmethodsalone are no longer sufficient to transfer the ideas of the era and its techniques from the minds of inventors. And scientists, soit has becomenecessary to create more advancedmethodssuitable for the learner. The appropriatemethod must bechosen to obtain a good academicachievementthat leads to an increase in the student’s self-confidence whenanxious and stressful, and strengthensanxiety and stress and strengthenshispsychologicalhealth. Teachersshouldtry to overcome obstacles and difficulties. thatconfrontthem in the application of modern methods en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher مكتبة كلية الأدب العربي والفنون en_US
dc.subject تدريس ، أساليب ، طرق حديثة ، طرق قديمة ، معلّم ، متعلّم en_US
dc.subject teaching, methods, modern methods, oldmethods, teacher, learner | en_US
dc.title طرائق تدريس بالمناهج الحديثة en_US
dc.title.alternative الطور الثانوي انموذجا en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte