Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
مسعود, خديجة |
|
dc.contributor.author |
المريح, فاطمة |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-15T12:17:25Z |
|
dc.date.available |
2023-10-15T12:17:25Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24649 |
|
dc.description.abstract |
إنّ بيداغوجيا المشروع تتمثل في بيداغوجيا الأهداف ، فهي تعطي بعدًا واسعا لمفهوم حسن التعبير الجماعي ، فهي طريقة تجعل المتعلّم مسؤولًا يؤدي دورا محوريا ، و من خلال الدّراسة المفصلة للموضوع ،تأكّدت بأنّ بيداغوجيا المشروع تساعد التعلّم على الإبداع و الابتكار و حلّ المشكلات ، فهي تنطلق على مبدأ المتعلّم يبني نفسه بالفعل لأنّها جهد تنظيم كلّ أنشطة التعليم حول هدف معيّن وعام يمكن من خلاله تدريب المتعلّم على التقدّم و التحليل و إصدار الأحكام
The pedagogy of the project is represented in the pedagogy of goals, as it gives a wide dimension to the concept of good collective expression, as it is a method that makes the learner responsible and plays a pivotal role, and through a detailed study of the subject, I confirmed that the pedagogy of the project helps learning to create, innovate and solve problems, as it is based on The learner principle actually constructs itself because it is the effort to organize all learning activities around a specific and general objective through which the learner can be trained to progress, analyze and make judgments. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
مكتبة كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
بيداغوجيا مشروع ، تعليم ، تعليمية ، منهاج ، تربص |
en_US |
dc.subject |
pedagogy project, education, educational, curriculum, apprenticeship |
en_US |
dc.title |
بيداغوجيا المشروع في التعليم الثانوي بين النظري والتطبيقي |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée