Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بن طاهر, مروى |
|
dc.contributor.author |
ين بختي, نعيمة |
|
dc.date.accessioned |
2023-10-15T12:41:27Z |
|
dc.date.available |
2023-10-15T12:41:27Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/24652 |
|
dc.description.abstract |
إن تدريس نشاط الكتابي يعتبر من أهم النشاطات اللغوية وأصعبها , لذلك حاولنا في هذه الدراسة تسليط الضوء على " مشكلة التعبير الكتابي في المدرسة الإبتدائية السنة الخامسة –أنموذجا- ومامدى أهميته في حياة المتعلم , حيث إعتمدنا في هذه الدراسة على مقدمة ومدخل وفصلين في الجانب النظري , ركزنا في الفصل الأول على نشاط التعبير الكتابي أما الفصل الثاني تناولنا فيه التعبير الكتابي في ضوء مناهج الجيل الثاني , أما الجانب التطبيقي فقد أجرينا دراسة ميدانية للكشف عن أهم المشاكل التي تواجه المتعلم في هذا النشاط , بالإعتماد على الإستبانة التي تم توزيعها للمعلمين , وتحليل نماذج من تعابير التلاميذ
Teaching the writtenactivityisconsidered one of the most important and difficultlinguisticactivities, sowetried in thisstudy to shed light on "the problem of written expression in the fifthyearprimaryschool - a model - and the extent of its importance in the life of the learner, as werelied in thisstudy on an introduction and an introduction and twochapters in the theoretical aspect, In the first chapter, wefocused on the activity of written expression. In the second chapter, wedealtwithwritten expression in the light of the second generation curricula. As for the appliedside, weconducted a fieldstudy to reveal the most important problemsfacing the learner in thisactivity, based on the questionnaire thatwasdistributed to teachers, and analyzingexamples of Pupils' expressions |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
التعبير ,التعبير الكتابي , المدرسة الإبتدائية , العملية التعليمية |
en_US |
dc.subject |
Expression, written expression, primaryschool, the educationalprocess |
en_US |
dc.title |
مشكلة التعبير الكتابي في المدرسة الابتدائية |
en_US |
dc.title.alternative |
السنة الخامسة انموذجا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée