Dépôt DSpace/Manakin

دور المساندة الإجتماعية المدركة في تحسين مستوى الطموح الأكاديمي لدى الطالب الجامعي

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بن عمار, الشريفة
dc.date.accessioned 2024-02-25T13:24:04Z
dc.date.available 2024-02-25T13:24:04Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/25892
dc.description.abstract تهدف الدراسة الحالية للكشف عنالعلاقة بين المساندة الاجتماعيةالمدركة ومستوى الطموح الاكاديمي، تم اختيار عينة بطريقة عشوائية مكونة من 140 طالب وطالبة بالسنة الثالثة ليسانس بكلية العلوم الاجتماعية جامعة عبد الحميد ابن باديس-معتمدين على مقياسين تم اعدادهما مقياس المساندة الاجتماعية المدركة والطموح الاكاديمي، واستخدمت المنهج الوصفي لملائمته مع هذه الدراسة، كما تم الاعتماد في معاجلة البيانات على جمموعة من الاختبارات الاحصائية كالمتوسطات الحسابية و اختبارات لعينتين مستقلتين و برنامج الحزمة spss و قد توصلت النتائج الى -توجد علاقة ارتباطية بين المساندة الاجتماعية و مستوى الطموح الاكاديمي لدى طلبة السنة الثالثة ليسانس بكلية العلوم الاجتماعية مستغانم -يوجد مستوى منخفض للمساندة الاجتماعية المدركة لدى طلبة السنة الثالثة ليسانس بكلية العلوم الاجتماعية مستغانم - لا توجد فروق ذات دلالة احصائية في مستوى المساندة الاجتماعية المدركة تعزي لمتغير الاقامة الجامعية -لا توجد فروق ذات دلالة احصائية في مستوى المساندة الاجتماعية المدركة تعزي لمتغير الجنس - يوجد مستوى منخفض في الطموح الاكاديمي لدى طلبة السنة الثالثة ليسانس بكلية العلوم الاجتماعية جامعة مستغانم - en_US
dc.description.sponsorship This study aims to reveal the relationship between perceived social support and the level of academic ambition, the study targeted a sample of 140 students in the faculty of social sciences.Abd El Hamid Ibn Badis University Mostaganem state.Based on two measurments that have been prepared before the measure of perceived social support and the level of academic.Data processing was also based on a range of statistical methods, such as computational overages and a tes for two separate sam, and statistical package program.As for as the curriculum is concerned the descriptive curriculum has been adapted to this study. The results have reached: There is a correlation between perceived social support and the level of academic ambition of third-year students Bachelor's degree in the faculty of social sciences University Mostaganem. There is a low level of perceived social support among third-year students of the Faculty of Social Sciences, University of Mostaganem. There are no statistically significant differences in the level of perceived social support attributable to the university residence. There are no statistically significant differences in the level of perceived social support attributable to the sex variable. There is a low level of academic ambition among third-year students of the Faculty of Social Sciences University of Mostaganem. There are no statistically significant differences in the level of academic ambition of third year students Bachelor's degree in Attributable to university residence variable. _There are no statistically significant differences in the level of academic ambition among third-year students Bachelor's degree attributable to sex variable. Keywords : perceived social support.; academic ambition.; studen en_US
dc.publisher كلية العلوم الاجتماعية en_US
dc.subject المساندة الاجتماعية المدركة-الطموح الاكاديمي-الطالب الجامعي en_US
dc.title دور المساندة الإجتماعية المدركة في تحسين مستوى الطموح الأكاديمي لدى الطالب الجامعي en_US
dc.title.alternative دراسة ميدانية لدى طلبة السنة الثالثة قسم العلوم الإجتماعية بجامعة مستغانم en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte