Résumé:
الترويج هو أحد عناصر المزيج التسويقي وهو مصطلح كثيرًا ما يُستخدم في مجال التسويق. وهناك تحديد لخمسة عناصر لـ المزيج الترويجي أو الخطة الترويجية ولاكتمال عملية الترويج ونجاحها لابد من اقترانها بالهوية البصرية والتي هي الجانب البصري من العلامات التجارية التي تخلقها الشركات، وهي تتضمن أي شيء مرئي تنتجه علامتك التجارية مثل تصميم الشعار والخطوط، والصور، اللون، وأي رموز أخرى تستخدمها لإيصال رسائل علامتك التجارية ويتعدى الأمر ذلك في كثير من الأحيان إلى الموقع الإلكتروني، الملابس الموحدة للعمال، بطاقات العمل المواد المطبوعة كتيبات تقارير ونشرات لافتات تغليف المنتجات
Promotion is one of the elements of the marketing mix and is a term often used in marketing. There are five elements identified for the promotional mix or promotional plan, and for the promotional process to be complete and successful, it must be coupled with visual identity, which is the visual aspect of the brands that companies create, and it includes anything visual that your brand produces, such as logo design, fonts, images, color, and any other symbols. You use them to communicate your brand messages and often extend beyond the website, uniforms, business cards, printed materials, brochures, reports, brochures, signage, and product packaging.