Résumé:
سلطت هذه الدراسة الضوء على اهمية السياحة الثقافية في جذب السياح المحليين والاجانب
على السواء من خلال طابعها الموسمي المتكرر الذي يعمل على تعزيز جاذبية الوجهة
السياحية، وتركز الدراسة على الدور المتنامي لصانعي المحتوى على منصة اليوتيوب أو
ما يعرف بـ"اليوتيوبر" في الترويج للسياحة الثقافية المحلية من خالل استغلال هذه الفئة
لليوتيوب لنشر محتوى متنوع يساهم في تنمية السياحة الثقافية الجزائرية على شكل صور
ومقاطع فيديو. أثبتت الدراسة أن "اليوتيوبر" أصبح قوة دافعة هامة في مجال الترويج
للسياحة فما قدمته قناة "خبيب" عن السياحة الثقافية يعتبر إشهارا فعالا لتركيز "خبيب" على
إبراز المعالم الاثرية وعادات وتقاليد وثقافة الجزائريين
This study sheds light on the significance of cultural tourism in attracting both
local and foreign tourists through its recurring seasonal nature that enhances
the appeal of tourist destinations. The study focuses on the growing role of
content creators on the YouTube platform, or "Youtubers," in promoting local
cultural tourism. It examines how this group utilizes YouTube to disseminate
diverse content that contributes to the development of Algerian cultural tourism
in the form of images and videos.
The study demonstrates that "Youtubers" have become a driving force in
tourism promotion. The content produced by "Khabib" on cultural tourism
serves as effective advertising due to his focus on showcasing Archaeological
monuments, customs and traditions of Algerians