Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
قندوز, قتيحة |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-17T12:39:23Z |
|
dc.date.available |
2024-09-17T12:39:23Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26739 |
|
dc.description.abstract |
إن مايمكن استخلاصه من بحثنا هذا ، أن مهارة القراءة لها أثر في التحصيل الدراسي خاصة في المرحلة الابتدائية، لا تتحقق إلا بتوافق التلميذ و المعلم ، وهي الطريق الفعال التي تساعد التلميذ على التعلم وتحقيق كفائته اللغوية وتنمية رصيده المعرفي .
وهدفت هذه الدراسة إلى إيجاد أفضل التقنيات المستعملة من طرف المعلم، واستوقفنا عند مجموعة الحلول التي عالجت مشاكل التي واجهها التلميذ والمعلم كي تسهل العملية التعليمية. ويوجب على التلميذ تقوية مهارة القراءة وربطها بالمهارات اللغوية الأخرى حتى تكمل شخصية التلميذ ويكتسب تحصيل جيد وبهذا يتحقق النجاح
What can be concluded from our research is that reading skill has an impact on academic achievement, especially at the primary level. It is only achieved with the agreement of the student and the teacher, and it is the effective way that helps the student learn, achieve his linguistic proficiency, and develop his knowledge.
This study aimed to find the best techniques used by the teacher, and we stopped at a set of solutions that addressed the problems faced by the student and the teacher in order to facilitate the educational process. The student must strengthen the reading skill and link it with other linguistic skills in order to complement the student’s personality and gain good achievement, thus achieving success. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
المهارة، القراءة، الكفاءة اللغوية، التعليم الابتدائي |
en_US |
dc.subject |
Skill, reading, language proficiency, primary education. |
en_US |
dc.title |
مهارة القراءة وأثرها في تحقيق الكفاءة اللغوية |
en_US |
dc.title.alternative |
الطور الابتدائي السنة الخامسة أنموذجا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée