Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
جدي, شهيرة |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-23T09:28:52Z |
|
dc.date.available |
2024-09-23T09:28:52Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26793 |
|
dc.description.abstract |
تهدف هذه الدراسة إلى البحث في أثر النظرية البنائية في تعليم اللغة، وتشخيص واقعها
ودورها الفعال في التحصيل المعرفي للتلاميذ في مختلف الأنشطة، بالإضافة إلى إدراك الآلية التي تساعد
المتعلم في بناء معارفه بنفسه.
وقد عالجت في هذا البحث البنائية كونا نظرية في المعرفة، وذلك من خلال التطرق إلى
مفهومها، جذورها التاريخية، مبادئها وأهميتها، وأجريت دراسة ميدانية تطبيقية، للوقوف على مدى
تطبيق النظرية البنائية في المدرسة الابتدائية
Abstract:
This study is to search in trace, the theory constructivism in
education the language and diagnosis its reality and its role effective in
collection cognitive for students in different activies in addition, to
realization mechanism that help learmer in building acquaintances by
himself, it has been treated in this search constructivim.
Being theory in knowledage, and that from during broaching to
its concept, its historical roots, its principles and its importamce, and we
did study field applied, to stand on dezel application comstrutivit theory
in elementntary school. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
النظرية البنائية - تعليم اللغة. التحصيل المعرفي |
en_US |
dc.subject |
construtivist theorya ,teaching the longauge,cognitive achievement ,Knowledge |
en_US |
dc.title |
النظرية البنائية وأثرها في تعليم اللغة |
en_US |
dc.title.alternative |
المرحلة الابتدائية أنموذجا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée