Dépôt DSpace/Manakin

دور الحوار في تنمية مهارة الانتاج الشفوي لدى تلاميذ السنة الخامسة ابتدائي

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author بلعسل, سماح
dc.date.accessioned 2024-09-23T09:39:25Z
dc.date.available 2024-09-23T09:39:25Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26798
dc.description.abstract يعتبر الحوار عنصراُ رئيسياُ في عملية التواصل ووسيلة لتنمية أفكار الفرد ومهاراته، فهو عماد اللغة الشفهية وتكمن أهمية التعبير الشفوي في كونه جزءاُ مهما وأداة للاتصال بحيث ينمي الثروة اللغوية لدى الفرد ومن بين مجالاته نجد الحوار الذي يمكن المتعلمين من الارتقاء والتواصل مع الآخرين. ويعد الحوار والتعبير الشفوي المفاتيح الأساسية في العملية التعليمية فهما مكملان لبعضها البعض ويعتبران من أنجح الأساليب التربوية Dialogue is considered a key element in the communication Process and a means of developing an individual’s ideas and skillsIt is the mainstay of the oral language, and the importance of oral Expression lies in its being an important part and basic tool for Communication, so that it develops the linguistic wealth of the Individual Among its fields we find dialogue, which enables Learners to advance and communicate with others Dialogue and oral expression are the basic keys in the educationalProcess they complement each other and are considered among themost successful educational méthods en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject الحوار، التعبير الشفوي، المهارة، السنة الخامسة ابتدائي، المعلم، المتعلم en_US
dc.subject Dialogue, Oral expression, Skill, Fifth year of primaryschool, the teacher, Learner en_US
dc.title دور الحوار في تنمية مهارة الانتاج الشفوي لدى تلاميذ السنة الخامسة ابتدائي en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte