Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بلحوسين, خديجة |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-23T09:44:01Z |
|
dc.date.available |
2024-09-23T09:44:01Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26799 |
|
dc.description.abstract |
يمر الانسان بمراحل في حياته وأول هذه المراحل نجد مرحلة الطفولة التي كثيرا ما تتعرض الى عدة مشاكل، ونجد منها مرض التوحد الذي يعد من أكبر المشكلات التي تعيق عملية اكتساب اللّغة وتطورها عند الطفل، وهذا ما لزم البحث عن طرق جديدة لكي يتمكن هذا الاخير من استعمال اللّغة في حياته بشكل سهل مثله مثل الطفل التوحدي.
يدرس هذا البحث أنجع الطرق التي بإمكانها تسهيل عملية الاكتساب اللغوي لدى أطفال التوحد وتسهيل طرق التعامل معهم، خاصة من طرف أوليائهم ومعلميهم في المدارس
A person goes through stages in his life, and the first of these stages is childhood, which is often exposed to several problems, including autism, which is one of the biggest problems that hinders the process of language acquisition and development in children. This is what made it necessary to search for new ways so that the latter can use it. Language comes into his life easily, just like an autistic child.
This research studies the most effective methods that can facilitate the process of language acquisition among autistic children and facilitate ways of dealing with them, especially by their parents and teachers in schools. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
اللّغة،الاكتساب اللّغوي- الطفل المتوحد.- مرض التوحد |
en_US |
dc.subject |
the language. Linguistic acquisition.The autistic child.- Autism. |
en_US |
dc.title |
الاكتساب اللغوي عند الطفل المتوحد |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée