Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
رحموني, وفاء |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-23T10:36:53Z |
|
dc.date.available |
2024-09-23T10:36:53Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26802 |
|
dc.description.abstract |
التعليم والاكتساب اللّغوي خاصيتان انسانيتين، واهتم الكثير من العلماء والفلاسفة بدراستهما، و'' ابن خلدون '' أحد هؤلاء المهتمين بهذه الدراسة، باعتبار اللّغة وسيلة تواصل بين الأفراد والمجتمعات، فهي أساس أي مجتمع وقوام كيانه التاريخي والثقافي والحضاري.
فالتعليم هو عملية مخطط لها عبر مراحل الحياة أمّا الاكتساب فهو عملية غير شعورية يمر بها الفرد في مرحلة طفولته باعتباره ينشأ فارغا من أي سلوك لغوي، فعالج وعرض العلامة '' ابن خلدون '' هذا الموضوع في منجزه المشهور '' المقدمة ''، وبين أجع الطرق للاكتساب اللغوي السليم عند المتعلم
Education and linguistic acquisition are two human characteristics, and many scholars and philosophers have been interested in studying them, and “IbnKhaldun” is one of those interested in this study, considering language as a means of communication between individuals and societies, as it is the foundation of any society and the foundation of its historical, cultural, and civilizational entity.
Education is a planned process throughout the stages of life, while acquisition is an unconscious process that the individual goes through in his childhood stage, as he emerges devoid of any linguistic behavior. The scholar IbnKhaldun treated and presented this topic in his famous work, “The Introduction,” and clarified the following: Methods for sound linguistic acquisition for the learner |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
التعليم.- اللّغة- الاكتساب اللّغوي - ابن خلدون. |
en_US |
dc.subject |
- education. - the language. - Linguistic acquisition. - Ibn Khaldun |
en_US |
dc.title |
استراتيجية التعليم والاكتساب اللغوي عند ابن خلدون |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée