Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بن كريفة, ايمان |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-25T08:49:34Z |
|
dc.date.available |
2024-09-25T08:49:34Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26849 |
|
dc.description.abstract |
من خلال هذه دراسة المعنونة بـ: "توظيف اللسانيات التطبيقية في تنمية الكفاءة التواصلية لدى تلاميذ مرحلة التعليم المتوسط" توصّلنا إلى أن الكفاءة التواصلية هي مجموعة المهارات والقدرات التي يكتسبها الأعلّم أو الأستاذ للتّأثير في المتعلمين وذلك لإنجاح العملية التعليمية وإيصال المعلومات والمعارف المبتغاة بطريقة سهلة وبسيطة وملائمة لتوصيل الأفكار، مع مراعاة الجانب النفسي والفوارق الفردية للتلاميذ.
والكفاءة التواصلية هي إحداث تفاعل داخل القسم بين المتعلمين والأستاذ في جو يخدم العملية التعليمية التعلمية ويؤثّر تأثيرا إيجابيا على المتلقين وعلى مكتسباتهم
Through this study, entitled "Employing Applied Linguistics in Developing Communication Competence among Middle School Students", we have concluded that communication competence is the set of skills and abilities acquired by a teacher or professor to influence learners in order to make the educational process successful and communicate information and knowledge in an easy, simple and appropriate way to communicate ideas, taking into account the psychological aspect and individual differences of pupils.
Communication efficiency is to create interaction within the department between learners and teachers in an atmosphere that serves the learning process and has a positive impact on recipients and their acquisitions |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
الكفاءة التواصلية- اللسانيات التطبيقية- مرحلة المتوسط- المعلم – المتعلم- العملية التعليمية. |
en_US |
dc.subject |
communication competence - applied linguistics - middle-level - teacher - learner - educational process. |
en_US |
dc.title |
توظيف اللسانيات التطبيقية في تنمية الكفاءة التواصلية لدى تلاميذ مرحلة المتوسط |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée