Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بن فضة, رابحة |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-25T09:16:56Z |
|
dc.date.available |
2024-09-25T09:16:56Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26857 |
|
dc.description.abstract |
جاء في هذه الدّراسة الموسومة بـ "علّم النّفس التّربوي في ضوء تعليميّة اللّغات (المعوّقات والحلول) " بيان أهميّة وضرورة علم النّفس التّربوي كعلم مستقلّ بذاته في العمليّة التّعليميّة عامّة، وفي تعليم اللّغات خاصّة، إذ يعدّ المصوّب الأوّل للعمليّة التّربويّة والإطار الأفضل لتعليم اللّغات من خلال معارفه وموضوعاته ومبادئه الّتي تحسّن وتعزّز إقبال المتعلّمين على تعلّم اللّغة العربية أو اللّغات الأجنبيّة.
أردنا في هذه الدّراسة أن نجعل العلاقة بين علم النّفس التّربوي وتعليميّة اللّغات جليّة، لنصل إلى إدماج مبادئ هذا العلم في تعليميّة اللّغات بأساليب تجذب المتعلّم للتّعلّم لا تجبره.
ولقد اتّخذنا من الاستبيان أداة أساسيّة، حيث طرحنا من خلال مجموعة من الأسئلة أجاب عليها المعلّمون للوصول إلى الأهداف المرجوّة من بينها بيان الدّور الفعّال الّذي يلعبه علم النفس التربوي في التّخلص من نفور المتعلّمين من تعلّم اللّغات
This study, titled “Educational Psychology in Light of Language Teaching (Obstacles and Solutions),” stated the importance and necessity of educational psychology as an independent science in itself in the educational process in general, and in language teaching in particular, as it is considered the first guide to the educational process and the best framework for teaching languages through... Its knowledge, topics, and principles that improve and enhance learners’ interest in learning the Arabic language or foreign languages.
In this study, we wanted to make the relationship between educational psychology and language education clear, so that we can integrate the principles of this science into language education in ways that attract the learner to learn, not force him.
We have used the questionnaire as an essential tool, as we asked through a set of questions that teachers answered in order to achieve the desired goals, including explaining the effective role that educational psychology plays in eliminating learners’ aversion to learning languages |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
علم النّفس، علم النّفس التّربوي، التّعليم، التّعلّم |
en_US |
dc.subject |
: psychology, educational psychology, education, learning. |
en_US |
dc.title |
علم النفس التربوي في ضوء تعليمية اللغات (المعوقات والحلول) |
en_US |
dc.title.alternative |
- دراسة ميدانية على مستوى المدرسة الابتدائية ليزيد موسى - مستغانم |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée