Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
كصار, حليمة |
|
dc.date.accessioned |
2024-09-26T13:52:17Z |
|
dc.date.available |
2024-09-26T13:52:17Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/26934 |
|
dc.description.abstract |
يعد الإنتاج الكتابي من أهم أنشطة اللّغة العربية، والأنشطة التربوية التي يقوم بها المعلم داخل القسم مع جميع التلاميذ، باستخدام الكتاب المدرسي، وهو تمكين المتعلمين من القراءة السليمة وتقويم ألسنتهم على الأداء النطقي السليم الخالي من الأخطاء، وتدريبهم على التعبير الصحيح عما يعرض لهم من شؤون الفكر ومواقف الحياة، وفروع اللغة العربية الأخرى من نحو وبلاغة وإملاء وخط، ما هي إلّا وسائل مساعدة لتحقيق هذا الهدف الكبير، والإسهام في عملية تعليم الإنتاج الكتابي الجيّد وتعلمه، وتأثيره في تنمية الحوار تأثيرا إيجابيا، لما له من أهميّة كبيرة على العملية التعليمية في الدراسات العلمية
Written production is one of the most important activities of the Arabic language and educational activities carried out by the teacher within the department with all pupils. Using the textbook, which is to enable learners to read properly and to evaluate their tongues on proper pronunciation performance without mistakes, Training them in the correct expression of the thought and attitudes of life and other branches of Arabic language in a way, eloquence, dictatorship and line, are only helpful means of achieving this great goal. and contributing to the process of quality written production education and learning, and its positive impact on the development of dialogue education ", which is of great importance to the educational process in scientific studies. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
المدرسة الابتدائية، الكتاب المدرسي، الإنتاج الكتابي، الحوار. |
en_US |
dc.subject |
elementary school, textbook, bibliography, dialogue. |
en_US |
dc.title |
اثر الانتاج الكتابي في تنمية الحوار |
en_US |
dc.title.alternative |
السنة الخامسة ابتدائي نموذجا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée