Dépôt DSpace/Manakin

التعليم التفاعلي عن بعد من وجهة نظر الطلبة الجامعيين

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author ضامن, عبد القادر اسامة
dc.date.accessioned 2024-10-06T13:33:12Z
dc.date.available 2024-10-06T13:33:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27089
dc.description The study aimed to understand the perspectives and opinions of students regarding interactive distance learning from three aspects: first, the availability of technological tools that allow for following distance education courses; second, the effectiveness of distance learning platforms in achieving educational goals and competencies; and third, student commitment to attendance. To achieve the study's objectives, a descriptive-analytical approach was adopted. The study sample consisted of 61 master's students from the Faculty of Social Sciences, and data were collected using a questionnaire. The study found that most students possess the necessary tools to follow distance learning courses. It also confirmed that distance learning platforms contribute to achieving educational competencies and goals. However, the study revealed that students are not committed to attendance. en_US
dc.description.abstract هدفت الدراسة إلى معرفة وجهة نظر و آراء الطلبة حول التعليم التفاعلي عن بعد و هذا من خلال ثلاثة نواح اولا من حيث توفر الوسائل التكنولوجية التي تسمح بمتابعة دروس التعليم عن بعد، ثانيا من حيث فاعلية منصات التعليم عن بعد في تحقيق الاهداف والكفاءات التعليمية و ثالثا من حيث التزام الطلبة بالحضور، ومن أجل تحقيق أهداف الدراسة تم الاعتماد على المنهج الوصفي التحليلي، و تكونت عينة الدراسة من 61 طالبا في مرحلة الماستر بكلية العلوم الاجتماعية و تم جمع البيانات باستخدام أداة الاستمارة. توصلت الدراسة إلى أن معظم الطلبة يمتلكون الوسائل اللازمة التي تسمح لهم بمتابعة دروس التعليم عن بعد، كما اكدت الدراسة على ان منصات التعليم عن بعد تساهم في تحقيق بعض الكفاءات والاهداف التعليمية ، كما توصلنا إلى ان التزام الطلبة بالحضور كان نسبيا ولا يستجيب لتطلعات هذا النوع من التعليم. en_US
dc.publisher كلية العلوم الإجتماعية لجامعة مستغانم en_US
dc.subject التعليم عن بعد، التعليم الجامعي، الطلبة الجامعيين. en_US
dc.subject distance learning, university education, university students. en_US
dc.title التعليم التفاعلي عن بعد من وجهة نظر الطلبة الجامعيين en_US
dc.title.alternative دراسة ميدانية لعينة من طلبة ماستر علم الاجتماع لجامعة مستغانم en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte