Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بليل, شيماء |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-06T13:47:20Z |
|
dc.date.available |
2024-10-06T13:47:20Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27094 |
|
dc.description.abstract |
الدراسة إلى فهم التكنولوجيا ودورها في تحسين العملية التعليمية في التعليم العالي, حيث انطلقت هذه الدراسة من التساؤل الآتي: ما هو دور التكنولوجيا في سير الدروس في هدفت الجامعات ؟ وما هي طبيعة التفاعل الطلاب مع هذه الوسائل؟, و اعتمدت على فرضيتين هما: الفرضية الأولى تشير إلى أن تكنولوجيا التعليم تساهم في تحسين العملية التعليمية من خلال أدوات وتقنيات التكنولوجية المستعملة و الثانية تنص على أن هناك علاقة تأثيرية من العملية التعليمية والتكنولوجيا التعليم. يتكون مجتمع الدراسة من 69 طالب بحيث تم اختيار العينة بشكل عشوائي بالاعتماد على العينة الثلجية حيث اتبعت الدراسة المنهج الكمي مستخدمة أداة الاستمارة الرقمية وقد توصلت الدراسة إلى النتائج الآتية:
تعزيز تفاعلية العملية التعليمية و تحسين تجربة التعلم, تعزيز مهارات التفكير النقدي و الإبداعية و توفير بيئة تعليمية و شخصية. |
en_US |
dc.description.sponsorship |
The study aimed to understand technology and its role in improving the educational process in higher education. The study started with the following question: What is the role of technology in the course of lessons in universities? And what is the nature of students' interaction with these tools? The study relied on two hypotheses: The first hypothesis indicates that education technology contributes to improving the educational process through the tools and technological techniques used, and the second states that there is a cause-and-effect relationship between the educational process and educational technology. The study community consisted of 69 student trainees at a specific university, and data was collected through a questionnaire distributed to students to gather their opinions on the role of technology in improving the educational process in higher education. The study utilized a quantitative approach, using a digital survey tool to randomly select the sample based on the snowball sampling technique. The study found the following results:
enhancing the interactivity of the educational process and improving the learning experience, promoting critical and creative thinking skills, and providing an educational and personal environment. |
en_US |
dc.publisher |
كلية العلوم الإجتماعية لجامعة مستغانم |
en_US |
dc.subject |
التكنولوجيا.العملية التعليمية |
en_US |
dc.title |
تكنولوجيا التعليم و دورها في تحسين العملية التعليمية في التعليم العالي |
en_US |
dc.title.alternative |
دراسة ميدانية على عينة من طلبة جامعة عبد الحميد بن باديس مستغانم |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée