Résumé:
من خلال دراستنا هذه الموسومة ب تأثير الأخبار الكاذبة على فعالية برنامج العلاقات العامة في المؤسسات الإعلامية توصلنا إلى أنّ الاخبار الكاذبة تشكل تحديا كبيرا لبرامج العلاقات العامة في المؤسسات الإعلامية تؤثر هذه الاخبار سلبا على سمعة المؤسسات ومصداقيتها، مما يعرضها لخسارة الثقة من الجمهور يتسبب انتشار الاخبار الكاذبة في تقليل فعالية جهود العلاقات العامة في نقل رسائلها الإعلامية وبناء صورة إيجابية عن المؤسسة.
لمواجهة هذا التحدي يجب على المؤسسات، الإعلامية تعزيز الشفافية والمصداقية في عملياتها، وتبني استراتيجيات للتأكد من صحة المعلومات المنشورة وتوفير محتوى ذو جودة عالية. كما يجب عليها تعزيز التواصل المفتوح مع الجمهور استخدام وسائل الاعلام الاجتماعية بشكل استراتيجي لنشر المعلومات الصحيحة وتصحيح الاخبار الكاذبة.
Description:
By studying the impact of fake news on the effectiveness of the PR program in media organizations, we found that fake news poses a major challenge to PR programs in media organizations that negatively affect the organizations' reputation and credibility. Public Information ", which exposes them to a loss of confidence from the public. The spread of false news reduces the effectiveness of public relations efforts in communicating their messages and building a positive image of the institution.
To meet this challenge, media organizations must enhance transparency and credibility in their operations, adopt strategies to validate published information and provide quality content. It should also promote open communication with the public using social media strategically to spread the right information and correct false news.