Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
رمو, نورة |
|
dc.date.accessioned |
2024-10-14T09:21:03Z |
|
dc.date.available |
2024-10-14T09:21:03Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27344 |
|
dc.description.abstract |
تتمحور دراستنا حول موضوع: "مسرحة أحداث فهم المنطوق ودورها في تعليم اللغة العربية للسنة الثالثة ابتدائي –أنموذجا".
إنّ مسرحة أحداث فهم المنطوق هي أن يقدم الأستاذ نصا منطوقا اعتمادًا على التمثيل والتشخيص وتحويله إلى نص مسرحي لأهداف بيداغوجية وتربوية، وهذا ما يسمى بأجرأة أحداث النص غايتها تنمية مهارة الاستماع والقراءة، وكذلك استغلال الطفل من حيث اللعب وهنا تحقيق غايتين اللعب والتعلم، ولهذا اعتمدنا دراسة ميدانية حضورية لحصص الفهم المنطوق بالاعتماد على المنهج الوصفي.
Mystudyfocuses on the theme "the theatre of events of understanding the operative and itsrole in teachingArabicfor third year of elementary-modd”
the lesson of the events of understanding the operative test based on representation and diagnosis and transforms it into a theatrical test for pedagogicaland educational goals.
This is alled the boldest events of the teset,with the aim of developing as well as exploiting the child to play and here achieving the goals of play and learning. Therefore, a field study relied on a personalpresence of operative understandings quotas, drawing the descriptive curriculum |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
المسرحة، فهم المنطوق، مسرحة أحداث، فهم المنطوق، اللغة العربية |
en_US |
dc.subject |
.Demobilized.operativeunderstanding.operativeundersta .ing events .Arabic language.third year elementary. |
en_US |
dc.title |
مسرحة أحداث فهم المنطوق و دورها في تعليم اللغة العربية |
en_US |
dc.title.alternative |
السنة الثالثة ابتدائي أنموذجا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée