Résumé:
هدفت هذه الدراسة إلى التعرف على كيفية مساهمة الرقمنة في تحسين جودة الخدمة بمديرية الخدمات الجامعية بولاية مستغانم .
وقد اعتمدنا في دراستنا على منهج دراسة الحالة ولبلوغ هدف الدراسة قمنا باستخدام أداة المقابلة لجمع البيانات اللازمة على عينة قصدية مكونة من 6 أفراد من الموظفين العاملين في مصلحة الايواء، الإطعام، المنح والنقل بمديرية الخدمات الجامعية بولاية مستغانم.
- توصلت الدراسة في الاخير إلى جملة من النتائج أهمها :
1. أن تطبيق الرقمنة ساهم في تحسين فعالية الخدمة بالمؤسسة.
2. من البرامج المستخدمة برنامج Wolet، My bus ، Progress
3. أغلبية المبحوثين يتحكمون في استخدام البرامج المستخدمة بالعمل .
Description:
This study aimed to identify how digitization contributes to improving the quality of service at the University Services Directorate in Mostaganem state .
In our study, we relied on the case study approach and to achieve the study objective, we used the interview tool to collect the necessary data from an intentional sample of 6 employees working in the Department of accommodation, food, grants and transportation at the University Services Directorate in Mostaganem state.
- The study finally reached a number of results, the most important of which are :
1. The application of digitization has contributed to improving the effectiveness of the service in the organization
2. Some of the programs used are Wolet, My bus, Progress
3. The majority of respondents control the use of programs used at