Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
شافة, عمارية |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-11T13:05:32Z |
|
dc.date.available |
2024-12-11T13:05:32Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27948 |
|
dc.description.abstract |
تشهد العملية التعليمية تطورا ملحوظا مع ظهور التعليم ال ّرقمي ،الذي يعتمد
على استخدام الوسائط اإللكترونية لتسهيل التواصل بين المعلمين والمتعلمين،
يتضمن ذلك االعتماد على الحواسيب واألجهزة اللوحية والهواتف الذكية،
باإلضافة إلى استعمال األنترنت لتوفير الموارد التعليمية . يتميز هذا التعليم
بتوفير الوقت والجهد، كما يساهم بشكل كبير في تقليل االستناد على الوسائل
التعليمية التقليدية، ورغم هذا له عيوب أهمها :غياب التفاعل المباشر وجها لوجه
بين المعلم والطالب ،مّما يجعل من الصعب على المدّرس تقييم مستوى فهم
المتعلم بشكل دقيق ،لنجاحه يجب توفير بنية تحتية متطورة ،وتدريب المعلمين
وتشجيع الطالب على التفاعل و المشاركة.
The educational process is witnessing a remarkable
development with the advent of digital education, which
relies on the use of electronic media to facilitate
communication between teachers and learners, including
reliance on computers, tablets and Smartphones, in addition
to the use of the internet to provide educational resources.
This education is characterized by saving time and effort, and
also contributes significantly to reducing reliance on
traditional educational means, although it has the main
disadvantages: the absence of direct face-to-face interaction
between the teacher and the student, which makes it difficult
for the teacher to accurately assess the level of
understanding of the learner. For its success, it is necessary to
provide a developed infrastructure, train teachers and
encourage students to interact and participate. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
التعليم الرقمي، الوسائل التعليمية، التواصل |
en_US |
dc.subject |
digital education, teaching aids, communication |
en_US |
dc.title |
واقع العملية التعليمية الرقمية في الجزائر |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée