Dépôt DSpace/Manakin

واقع العملية التعليمية الرقمية في الجزائر

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author شافة, عمارية
dc.date.accessioned 2024-12-11T13:05:32Z
dc.date.available 2024-12-11T13:05:32Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/27948
dc.description.abstract تشهد العملية التعليمية تطورا ملحوظا مع ظهور التعليم ال ّرقمي ،الذي يعتمد على استخدام الوسائط اإللكترونية لتسهيل التواصل بين المعلمين والمتعلمين، يتضمن ذلك االعتماد على الحواسيب واألجهزة اللوحية والهواتف الذكية، باإلضافة إلى استعمال األنترنت لتوفير الموارد التعليمية . يتميز هذا التعليم بتوفير الوقت والجهد، كما يساهم بشكل كبير في تقليل االستناد على الوسائل التعليمية التقليدية، ورغم هذا له عيوب أهمها :غياب التفاعل المباشر وجها لوجه بين المعلم والطالب ،مّما يجعل من الصعب على المدّرس تقييم مستوى فهم المتعلم بشكل دقيق ،لنجاحه يجب توفير بنية تحتية متطورة ،وتدريب المعلمين وتشجيع الطالب على التفاعل و المشاركة. The educational process is witnessing a remarkable development with the advent of digital education, which relies on the use of electronic media to facilitate communication between teachers and learners, including reliance on computers, tablets and Smartphones, in addition to the use of the internet to provide educational resources. This education is characterized by saving time and effort, and also contributes significantly to reducing reliance on traditional educational means, although it has the main disadvantages: the absence of direct face-to-face interaction between the teacher and the student, which makes it difficult for the teacher to accurately assess the level of understanding of the learner. For its success, it is necessary to provide a developed infrastructure, train teachers and encourage students to interact and participate. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher كلية الأدب العربي والفنون en_US
dc.subject التعليم الرقمي، الوسائل التعليمية، التواصل en_US
dc.subject digital education, teaching aids, communication en_US
dc.title واقع العملية التعليمية الرقمية في الجزائر en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte