Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بوخاتم, هناء |
|
dc.date.accessioned |
2025-10-05T09:34:31Z |
|
dc.date.available |
2025-10-05T09:34:31Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/29305 |
|
dc.description.abstract |
إنّ القصيدة التّفاعليّة رغم تواجدها قديما و لكنّها لا تزال تشهد واقعا ناضجا خاصة مع ظهور التّرابطيّة الّتي منحت القصيدة طابعا يقوم على صيغ مترابطة لما لها من فاعلية على المتلقّي،و قد اعتمدها الشّعراء عن طريق مسرحة أشعارهم ، فعدلت قصائدهم عن المسار الخطّي مثلما فعل كل من الشّاعر سليمان جوادي و الشّاعرة حليمة قطاي
Although the interactive poem has existed for a long time, it continues to witness a mature reality, especially with the emergence of interconnectedness, which gave the poem a character based on interconnected formulas, due to its effectiveness on the recipient. Poets have adopted this approach by dramatizing their poems, thus changing their poems from a linear path, as did both Soulaymane DJouadi, and Halima Guettai |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
القصيدة التّفاعليّة ،خطاب ،تفاعل ،مسرحة ،سليمان جوادي ، حليمة قطاي |
en_US |
dc.subject |
interactivepoem, discourse, interaction, dramatization, SoulaymaneDJouadi, Halima Guettai |
en_US |
dc.title |
جمالية الخطاب الشعري من الخطي إلى التفاعلي " القصيدة المؤداة عند شعراء بيت الشعر الجزائري" |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée