Afficher la notice abrégée
dc.contributor.author |
بطاهر, خيرة |
|
dc.date.accessioned |
2025-10-15T08:26:27Z |
|
dc.date.available |
2025-10-15T08:26:27Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.uri |
http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/29613 |
|
dc.description.abstract |
يتناول هذا البحث الموسوم "بتجليات الخطاب الحجاجي في القصة القصيرة جدًّا""المقعد الحجري" لعلاوةكوسة أنموذجا أهم الآليات الحجاجية الموظفة في الخطاب القصصي، من الروابط والعوامل والسلالم والمجازات الحجاجية، حيث حللناها من خلال نماذج مختلفة من القصة القصيرة جدًّا مع تبيان أهمية ودور هذه الأخيرة في الخطاب الحجاجي لتحقيق الغايات الإقناعية. إذ يُعَّدُ الحجاج من النظريات المهمة التي ظهرت في الكثير من الدراسات الغربية وكذا العربية، وأصبح مصدر اهتمام الدراسات الحديثة وذلك يعود إلى ما يؤديه من إثبات وجهات النظر قصد الإقناع والتأثير في المتلقي، حيث يعتمد على الأدلة المنطقية والحجج اللغوية والبراهين العقلية
This research, entitled “Manifestations of Argumentative Discourse in the Very Short Story: ‘The Stone Bench’ by Alaaoua Koussa”, explores the key argumentative mechanisms employed in narrative discourse. It focuses on elements such as argumentative connectors, agents, scales, and metaphors. These mechanisms are analyzed through various models of the very short story, highlighting their significance and role in achieving persuasive goals within the discourse. Argumentation is considered one of the major theoretical frameworks that has emerged in numerous Western and Arab studies. It has gained significant attention in modern research due to its role in establishing and influencing viewpoints prior to persuasion, relying on logical evidence, linguistic argumentation, and rational proofs |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
كلية الأدب العربي والفنون |
en_US |
dc.subject |
الخطاب، القصة، الحجاج، الإقناع، التأثير، المتلقي |
en_US |
dc.subject |
Speech, story, Argument, persuasion, influence, recipient |
en_US |
dc.title |
تجليات الخطاب الحجاجي في القصص القصيرة جدا |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |
Fichier(s) constituant ce document
Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)
Afficher la notice abrégée