Résumé:
لم يعد التحول الرقمي خيارا بل أصبح ضرورة ملحة لجميع المؤسسات الاقتصادية، وعليه فنجاح هذه الأخيرة مرتبط بمدى قدرتها على مواكبة التكنولوجيا وتوظيف التقنيات الرقمية في أنشطتها لا سيما التسويقية منها مع ابتكار طرق جديدة لتقديم منتجاتها وخدماتها وهدفت هذه الدراسة إلى التعرف على واقع تطبيق إستراتيجيات التسويق الرقمي في الشركات الناشئة، وذلك بالوقوف على حيثيات ومظاهر هذا التحول، من خلال التركيز على اهم الاليات الحديثة الرقمية التي ينتهجها التسويق الرقمي في تسويقه للشركات الناشئة حقيق نتيجة فعالة في الشركات الناشئة.
وقد توصلنا من خلال هذه الدراسة إلى أن التسويق الرقمي يخدم االشركة الناشئة عن طريق تحسين جودة خدماتها وذلك من خلال التركيز على استعمال مختلف أدواتها و استراتيجياتها الرقمية، لتDigital transformation is no longer an option but an urgent need for all economic institution there for the succes of these institution depends on their capacity to keep pace whith technology and has intergrated , digital technologie into their activities , including marketing while imovating in the presentation of them product and services this study reffered to identify the reality of implimentation of digital marketing strategy in emerging company ,it is sufficent to examine the circustances and manifestations of this transformation ,focusing on the etablishment of principles and valus for this study us to conclude that digital marketing
The market digital marketing allows the startup to improve the quality of their services to make a focus on the use of various tools and digital strategy for effective results