Dépôt DSpace/Manakin

فاعلية التعليم بين الحضوري وعن بعد ودورها في تنمية التحصيل الدراسي

Afficher la notice abrégée

dc.contributor.author براهيمي, نزيهة
dc.date.accessioned 2025-10-20T08:43:39Z
dc.date.available 2025-10-20T08:43:39Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri http://e-biblio.univ-mosta.dz/handle/123456789/29759
dc.description.abstract تتناول هذه الدّراسة مقارنة فاعلية التّعليم الحضوري و التّعليم عن بعد في تنمية التّحصيل الدّراسي لدى تلاميذ التّعليم الثّانوي أظهرت النّتائج أنّ التّعليم الحضوري أكثر فاعلية بفضل التّفاعل المباشر و الانضباط،بينما يمتاز التّعليم عن بعد بالمرونة لكنّه يواجه تحدّيات كضعف التّفاعل و صعوبة التّركيز،توصي الدّراسة باعتماد التّعليم المدمج ، و تطوير البنية التّحتيّة الرّقميّة، و تكوين المعلّمين و التّلاميذ على تقنيات التّعليم الحديثةThis study compares the effectiveness of in-person education and distance learning in improving academic achievement among secondary school students. The results show that in-person education is more effective due to direct interaction and classroom discipline. On the other hand, distance learning is characterized by flexibility but faces challenges such as limited interaction and difficulty maintaining focus. The study recommends adopting blended learning, developing digital infrastructure, and training both teachers and students in modern educational technologies. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher كلية الأدب العربي والفنون en_US
dc.subject فاعلية التعليم- التعليم الحضوري- التعليم عن بعد – التحصيل الدراسي en_US
dc.subject Effectiveness of education – In-person learning – Distance learning – Academic achievement en_US
dc.title فاعلية التعليم بين الحضوري وعن بعد ودورها في تنمية التحصيل الدراسي en_US
dc.type Other en_US


Fichier(s) constituant ce document

Ce document figure dans la(les) collection(s) suivante(s)

Afficher la notice abrégée

Chercher dans le dépôt


Parcourir

Mon compte