تعليمية قواعد اللغة العربية في مرحلة التعليم المتوسط وفق المقاربة بالكفاءات "

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

كلية الأدب العربي والفنون

Abstract

تناولنا في هذا البحث دراسة قواعد اللغة العربية في ضوء المقاربة بالكفاءات في مرحلة التعليم المتوسط وجاء في مقدمته الأسباب التي جعلتنا إلى اختبار هذا الموضوع ومنهجه ثم عرضنا أهم المصادر التي تساعدني في إتمام هذا البحث. جاء في الفصل الأول العملية التعليمية وأهم وسائلها مع ذكر أهم طرائق تدريس قواعد اللغة العربية والفصل الثاني تناولنا فيه المقاربة بالكفاءات وصعوبات تدريس قواعد اللغة العربية مع تقديم حلول لها وأخيرا الفصل التطبيقي جاء على شكل استبيان وبعدها خاتمة لخصنا فيها أهم النتائج الموصلة إليها في بحثنا هذا In this research, we examined the grammar of Arabic language in the light of the approach to qualifications at the intermediate level of education. The forefront of this study is why we tested this subject and its methodology and then presented the most important sources that help me complete this research. In chapter I, the most important means of teaching Arabic grammar and chapter II, we dealt with the approach to the competencies and difficulties of teaching Arabic grammar while providing solutions to them. Finally, the applied chapter came in the form of a questionnaire.

Description

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By